SAHABİLERİN Hz. PEYGAMBER’İ RÜYALARINDA GÖRMELERİ

Ebu Musa el-Eş’arî’nin Hz. Peygamber’i Rüyasında Görmesi

- Ebu Musa el-Eş’arî şöyle anlatıyor: Bir gece rüyamda birçok cadde gördüm. Nihayet bir tanesi hariç hepsi gözden kayboldu. O caddeyi takip ettiğimde bir dağın tepesinde otu

rmakta olan Hz. Peygamber’le Ebubekir Sıddîk’i gördüm. Birara o Hz. Ömer’e
“Gel!” diye işaret eli. Uyandığımda
“İnnâ lillâh ve innâ ileyhi râciûn (Biz Allah içiniz ve yine O’na döneceğiz) Allah’a yemin ederim ki Mü’minlerin Emîri (Hz. Ömer) öldü” dedim. Bunun üzerine Enes b. Mâlik
“Bu rüyanı niçin Ömer’e yazmıyorsun?” dedi. Ben de
“Benden, ona öleceğini söylememi mi istiyorsun?” karşılığını verdim.

Hz. Osman’ın, Hz. Peygamber’i Rüyasında Görmesi

- Kesir b. Salt şöyle anlatıyor: Hz. Osman öldürüleceği gün bir müddet uyumuştu. Kalktığında
“Bir rüya gördüm ve eğer insanların “Osman fitne çıkarmak istiyor” demelerinden korkmasaydım size de anlatırdım” dedi. Bunun üzerine biz
“Allah seni islah eylesin. Onu bize anlat, çünkü bizim halkın söylediklerini söylemeyeceğimize emin olabilirsin!” dedik. O zaman şunları söyledi:
“Rüyamda Hz. Peygamber’i gördüm. Bana “Ey Osman! Bu cum’a bizim yanımızda olacaksın” buyurdular.”
- Hz. Osman öldürüleceği günün sabahında yanındakilere şunları söyledi:
“Bu gece Hz. Peygamber’i rüyamda gördüm. Bana “Ey Osman! Bu akşam orucunu bizim yanımızda aç!” dediler”. Bundan sonra oruca niyet eden Hz. Osman O gün şehit edildi.
- Hz. Osman öldürüleceği gün yirmi köle azat etti ve sonra da kendisine iş elbiseleri getirilmesini istedi. Halbuki daha önce ne câhiliyede ve ne de İslâm’dan sonra iş elbisesi giymemişti. Sonra da “Hz. Peygamber’i rüyamda gördüm. Yanında Ebubekir’le Ömer de vardı. Bana “Sabret ey Osman! Bu akşam orucunu bizim yanımızda açacaksın” buyurdular” diyerek mushafının getirilmesini istedi. O gün mushaf önünde açık olduğu halde öldürüldü.

Hz. Ali’nin Hz. Peygamber’i Rüyasında Görmesi

- Hz. Ali bir gün şunları söyledi: “Dün gece dostum Hz. Peygamber’i rüyamda gördüm. Ona kendisinden sonra Iraklılardan neler çektiğimi söyledim. Bunun üzerine bana yakın bir zamanda huzur ve rahata kavuşacağımı va’dettiler”. Hz. Ali bu rüyasından üç gün sonra şehit edildi.
- Ebu Sâlih şöyle anlatıyor : Hz. Ali bir gün şunları söyledi:
“Hz. Peygamber’i rüyamda gördüm. Ağlayarak, ümmetinden çektiğim eziyetlerden şikayet ettim. Bunun üzerine bana
“Ey Ali! Ağlama ve dönüp arkana bak!” buyurdular. Dönüp baktığımda zincirlerle bağlı iki kişi gördüm ki büyük bir kaya başlarını parçalıyordu. Daha sonra parçalanan kafaları yine eskisi gibi oluyor ve bu böyle sürüp gidiyordu”. Her gün olduğu gibi şehit edildiği sabah da Hz. Ali’nin yanına gitmek üzere evden çıktım. Ancak Cezzareyn denilen yere geldiğimde Hz. Ali’nin şehit edildiğini öğrendim.

Hz. Hasan’ın, Hz. Peygamber’i Rüyasında Görmesi

- Hz. Hasan bir gün şunları anlattı:
“Hz. Peygamber’i rüyamda gördüm, arşa sarılmıştı. Sonra Ebubekir’i gördüm; Hz. Peygamber’in eteğinden tutmuştu. Ömer, Ebubekir’in; Osman da Ömer’in eteğinden tutmuştu. O sırada gökten kan yağıyordu”. Hz. Hasan bu rüyasını Şam’dan bir gruba anlatmıştı. Onlar
“Peki sen Hz. Ali’yi görmedin mi?” diye sordular. Hz. Hasan da şöyle cevap verdi:
“Onu Hz. Peygamber’in eteğine tutunmuş olarak görmeyi çok isterdim. Ancak bu bir rüyadır ve onu ancak anlattığım şekilde gördüm.”
- Hz. Hasan bir gün şunları söyledi: “Ey insanlar! Dün gece acayip bir rüya gördüm. Rüyamda Allah Teâlâ’nın arşın üzerinde durmakta olduğunu gördüm. Sonra Hz. Peygamber gelerek arş’ın ayaklarından birisinin yanında durdu. Arkasından Ebubekir geldi ve elini Hz. Peygamber’in omuzuna koydu. Onun arkasından da Ömer geldi ve o da elini Ebubekir’in omuzuna koydu. Sonra da Osman geldi ve elleriyle işaret ederek
“Ey Rabb’im! Kullarına beni niçin öldürdüklerini sor” dedi. O zaman gökte bulunan iki oluktan yeryüzüne kan akıtıldı” Onun bu söylediklerini işiten bazı kişiler Hz. Ali’ye koşarak
“Oğlun Hasan’ın neler söylediğini görmez misin?” dediler. O da
“Hasan ancak gördüklerini söylüyor” dedi.
- Bunları anlatan Hz. Hasan
“Bu rüyadan sonra artık kimse ile savaşmayacağım” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Osman da elini Ömer’in omuzuna koydu. Onların ötesinde kan bulunduğunu gördüm ve onun ne olduğunu sordum. Onun Osman’ın kanı olduğunu söyleyerek
“Allah Teâlâ bu kanın hesabını soracaktır” dediler.”

İbn Abbas (r.a.)’ın Hz. Peygamber’i Rüyasında Görmesi

- İbn Abbas (r.a.) şöyle anlatıyor: Bir gün gündüzün ortasında uykuya daldım. Rüyamda Hz. Peygamber’i gördüm. Üstü başı toz-toprak içerisindeydi ve saçı-sakalı birbirine karışmıştı. Elinde de bir kavanoz vardı. Onun ne olduğunu sordum.
“Hüseyin ve arkadaşlarının kanıdır. Onu sabahtan beri durmadan topluyorum” buyurdular. Gerçekten de sonradan öğrendik ki Hz. Hüseyin benim o rüyayı gördüğüm gün şehit edilmişti.

Hiç yorum yok: